Aufzählungszeichen / Bullets

• 1
  • Question
  • Updated 6 years ago
  • Answered
Hallo, kann mir jemand sagen, wie ich Aufzählungszeichen in eine Zweigform einfüge? Heute muss ich das ziemlich umständlich machen durch Änderung der Schriftart auf Windings und den Rest dann wieder in normale Schriftart. Oft gehen dann diese bei erneuten Formatierungen verloren; speziell wenn man eine Zweigform kopiert.
vielen Dank für die Hilfe.
Photo of Snobbis

Snobbis

• 4 Posts
  • 0 Reply Likes

Posted 6 years ago

• 1
Photo of Andrew Wilcox

Andrew Wilcox, Champion

• 1036 Posts
  • 178 Reply Likes
Please click the PRODUCT AND SERVICES > Add a product (top right side column on this screen) - and identify your product.

Assuming you have MindManager 2012 - You could create a custom shape.
Open the Library > Shapes to see what is available. Something may suit your need.

You will a graphics package which creates emf or wmf files to produce your own.

Shapes get distorted by the length of text in a topic. Apply an existing shape to some topics to see what I mean.
Photo of Snobbis

Snobbis

• 4 Posts
  • 0 Reply Likes
Hello, no we use MM9 in our company.
I don't want to create shapes but I just want to know how insert bullets within a shape.
Often I want to write some text in the shapes and use bullets. Until now, I've to go in character maps of windows, look for the bullet in font Verdana, copy and past it within the shape.
Photo of Andrew Wilcox

Andrew Wilcox, Champion

• 1036 Posts
  • 178 Reply Likes
Couple of tips:
Use a third party keyboard short cut application to store your bullet(s) in.
Shift return will insert a line feed in a topic.
Photo of Rob

Rob

• 2 Posts
  • 0 Reply Likes
sorry for my not clear question ... I want to have bullets in a line feed like in the picture:

Photo of Andrew Wilcox

Andrew Wilcox, Champion

• 1036 Posts
  • 178 Reply Likes
You can paste the bullet with a keyboard shortcut tool then the text then shift enter for the next line.

You could use a no line style and have each line as a subtopic. Adjust the default topic spacing to give the best layout.

Rather than bullets you could use MindManager's auto numbering with multiple subtopics
Photo of Andreas Christoph

Andreas Christoph

• 3 Posts
  • 0 Reply Likes
Hallo,
im Menüband unter "Start" ist ganz rechts im Feld "Bearbeiten" ein Punkt "Nummerierung" platziert. KLick auf den kleinen Pfeil rechts öffnet die Optionen, wo du die Art der Liste formatieren kannst.
Hilft das?
Gruß
Andreas

Andreas Christoph

• 3 Posts
  • 0 Reply Likes
Photo of Rob

Rob

• 2 Posts
  • 0 Reply Likes
Guten Tag Andreas
danke für die Nachricht. Ich arbeite mit MM9 und diese Funktion sehe ich nicht. Wenn ich unter Format/Nummerierung gehe, so kann ich lediglich die Nummerierung ändern (zB. auf alphabetisch oder römisch). Ich kann aber nicht zB. List-Punkte auswählen.
Hat es vielleicht mit der Version 9 zu tun; hast du evtl. die 2012?

Wie du sehen kannst, habe ich im Bild (2. Zweig) die Listpunkte in einem Zweig manuell eingefügt - was bei grösseren Maps mit vielen Aufzählungen sehr mühsam ist.

Andreas Christoph

• 3 Posts
  • 0 Reply Likes
Hallo Rob,

oh, das habe ich missverstanden - einen Bulletpoint als Aufzählungszeichen kann ich auch mit "meiner" Version 2012 (10.1.459) nicht auswählen.

Sorry, an der Stelle kann ich leider auch nicht weiterhelfen.

Viele Grüße
Andreas

This conversation is no longer open for comments or replies.